Dnešní moderní hry bývají kritizovány za to, že jsou příliš snadné a bez žádné obtítnější výzvy. Ale obtížné hry stále existují a uspokojují touhy “profesionálních hráčů”. A to vám může nabídnout hra Dark Souls, která je mezi obtížnými hrami jedna z nejpopulárnějších. Hra byla v minulosti vydána pro mnoho herních konzolí. Teď, a už asi i naposled, byla vydána pro Nintendo Switch.

Dark souls se odehrává ve fantastickém vesmíru, kde byli obyvatelé prokleti velkou kletbou. Hra začíná výběrem vlastní postavy, můžete si vybrat Pohlaví, třídu, stavbu těla a dárek, který vám pomůže na vaší cestě hrou. Ale pokud budete hru dál hrát zjistíte, že vám počáteční výběr stejně moc nepomůže neboť si budete moci svou postavu formovat jak budete chtít i v průběhu hry. Příběh celé hry je celkem jednoduchý, hra je spíše postavena na zážitek z hraní.

Jelikož se jedná o akční RPG, hra vás vhodí do boje s prakticky holýma rukama. Ze startu je vaše postava vyzbrojena rozbitým mečem, který nepřátelům moc vrásek neudělá. Na celkem dobré úrovni je uvedení do hry, kdy vám všude po zemi vyskakují znamení jak manévrovat, sbírat předměty, jak používat zbraně nebo se přiblížit k dalšímu cíli. Ale pak už je to na vás, další nápovědy ve hře nenajdete.

Hra vás rychle uvede a pak už si dělejte co chcete, ale musíte přežít. S jakoukoliv zbraní budete na začátku velmi slabí, ale jak budete hrou postupně procházet, bude se to zlepšovat a vy budete mít přístup ke stále lepším zbraním, schopnostem a sběratelským předmětům. Jsou zde dva hlavní aspekty, které ovlivňují typ postavy, za kterou hrajete – Souls a Humanity. Duše získáváte automaticky zabíjením všeho, co vám stojí v cestě. Duše jsou jakási forma měny, která může být následně použita k upgradeům předmětů nebo zlepšování vašich schopností. Humanity – Lidskost je jakýsi vzácný předmět, který vás na chvíli přemění na člověka. To vám pak umožní získat pomoc od ostatních hráčů, ale dejte pozor na to, že jakmile jste člověk, můžete o Humanity přijít, protože po vás půjdou vaši nepřátelé, kteří vám ji budou chtít ukrást.

Když ve hře zemřete, a zemřete, ztratíte všechny Humanity a co je mnohem důležitější tak i všechny vaše Souls, které jste nasbírali. Ještě budete mít jednu příležitost, když se vrátíte na místo ale pokud umřete znovu, ztratili jste je nadobro. Jsou tu jakési checkpointy, takže když zemřete, vrátíte se k poslednímu, ale není jich mnoho. U checkpointu také můžete načerpat nějaké životy navíc, ale pamatujte, čím déle čekáte, tím více nepřátel se vrací ze záhrobí a nezáleží na tom, kolik jste jich na předešlé cestě zničili. Dobré na tom všem je, že pokud sejmete nějakého toho Bosse, cítíte se skvěle a někdy ještě lépe když už jste s ním zemřeli několikrát.

Hra může být opravdu frustrující, ještě když prohrajete nesčetněkrát. Někdy můžete spadnout z útesu díky malé chybě když zmáčknete náhodně špatné tlačítko, někdy na vás vyskočí nepřítel doslova odnikud a zabije vás. Vy tak ztratíte všechny vaše duše a ta hra také o tom celá je. Navíc tady není žádná mapa, která by vám pomohla pobyhovat se po nových levelech.

Všechno toto bylo pečlivě promyšleno tvůrci, protože hra měla být opravdu těžká a také těžká je. Pro začínající hráče možná až moc, snesl bych pro začátek nějaký výběr lehčí úrovně ale nic není nemožné a hra se vskutku dohrát dá.

Pokud hledáte pro svůj Switch opravdovdovou výzvu, pořiďte si hru Dark Souls, rozhodně vás nezklame.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!